Debaty o vymístění tranzitní autodopravy z centra mají dlouhou historii. Třeba snahy o ochranu Malé Strany před průjezdem automobilů se datují až do 60. let minulého století, kdy začaly vznikat plány na stavbu Malostranského tunelu. Ty už ve své době budily značné vášně, protože stavba vyžadovala zbourání řady historických budov, takže od nich nakonec bylo upuštěno. Dnes, o šedesát let později, jsme se bohužel v debatě příliš neposunuli. Možnost dopravit se kdykoliv a kamkoliv autem navíc pro některé jako by zbožštěla a stala se pro ně nejvyšší zárukou jejich životní svobody. Až se někdy zdá, že jakékoliv jiné hodnoty, jako jsou životní prostředí, bezpečnost, šetrnost, udržitelnost nebo ochrana historického dědictví, musely vyklidit místo.
Štítek: uzavření nábřeží pro tranzitní autodopravu
Malou Stranu čeká od konce ledna rozsáhlá výměna tramvajových kolejí. Vedení radnice se ale rozhodlo hodit své občany a zejména pak většinu, která lokalitou cestuje, přes palubu: nechá totiž dál po Smetanově nábřeží jezdit tranzitní autodopravu, takže je pravděpodobné, že zde bude docházet ke kolapsu městské hromadné dopravy.