Letní Smetanovo nábřeží bez aut?
Navrhli jsme omezit tranzitní automobilovou dopravu na Smetanově nábřeží alespoň o letních víkendech. Chtěli jsme otestovat režim, který se osvědčil už v roce 2019 během rekonstrukce tramvajové trati. Pokud se magistrátní koalice nedokáže shodnout na zpoplatnění tranzitu, měli bychom alespoň zkusit dílčí opatření inspirovaná západními městy nebo třeba Varšavou. Návrh bohužel neprošel – chyběl jediný hlas. Ale nevzdáváme to.

Kyberbezpečnost za 67 milionů
Zvýšení kyberbezpečnosti městské části má stát 67 milionů korun – víc než je rozpočet většiny českých obcí. Důvěru v radního pro IT Richarda Bureše (ODS) v tomto ohledu nemáme. Projekt působí předraženě a uspěchaně, s realizací plánovanou ještě na letošní rok. Obáváme se, že podobně jako u zbytečných parkovacích čidel nejde primárně o bezpečnost, ale o zakázky pro spřátelené firmy.
Záhadná parkovací oprávnění
Rada hl. m. Prahy umožňuje od roku 2008 starostům a radním městských částí nakupovat přenosná parkovací oprávnění za cenu rezidentních. Praha 1 jich využívá 25. Zajímá nás, kdo je využívá a za jakým účelem. Další usnesení z roku 2017 umožňuje městské části pořídit si 100 oprávnění za symbolický poplatek – stejně jako bezpečnostní složky. Ani v tomto případě není zřejmé, kdo je konkrétně využívá. Podali jsme oficiální dotaz a čekáme na odpověď.

Zastupitelstvo v exilu?
Jednání zastupitelstva probíhá v malých místnostech Tyršova domu, kde veřejnost sleduje dění jen přes obrazovky ve vedlejší místnosti. Proč se už podruhé nescházíme ve vlastním Paláci Žofín? Během jednání se rozpoutala procedurální přestřelka s paní starostkou – téma je pro koalici evidentně citlivé. Odpověď přišla až večer: údajně není jisté, zda by nás bývalý nájemce do vlastní budovy vpustil. Smutný stav. Naopak známí ze Sokola si díky pronájmu přišli na výhodný byznys. Připomíná to nepoměr: když squatteři obsadili ruinu na Cibulce, přišla zásahovka i vrtulník. Když někdo “squatuje” prestižní městský palác, přehlížíme to?